Friday 11 December 2009

ကေလးေတြအတြက ္ကစားနည္းမ်ား

တေန ့က ျမန္မာျပည္ကို သြားလည္မယ့္ ဂ်ာမန္ မိသားစု နဲ ့ေတြ ့ပါတယ္။
သူတို ့က ဒီတခါ (၃) ႀကိမ္ေျမာက္ ျမန္မာျပည္ကိုသြားမွာပါ။ သူတို ့ဒီတခါ
သြားရင္သူတို ့သိခဲ့တဲ့ ျမန္မာကေလးေတြအတြက္ လက္ေဆာင္ယူသြားခ်င္ၾကတယ္။
ဘာယူသြားရင္ေကာင္းမလဲ စဥ္းစားရင္ အၾကံတစ္ခုရလာတယ္။
ကေလးေတြ စုၿပီးကစားလို ့ရတဲ့ ကစားစရာတစ္ခုခု ယူသြားမယ္ေပါ့။
ဒီက ကစားနည္းေတြ၊ စည္းမ်ဥ္းေတြကို က်မကို ဘာသာျပန္ေပးဖို ့ အကူအညီ
ေတာင္းတာနဲ ့ ကူညီေပးလိုက္ပါတယ္။
က်မရယ္ အဲ့ဒီ ဂ်ာမန္ အမ်ိဳးသမီးရယ္ ကစားစရာေရာင္းတဲ့ဆိုင္သြားၿပီး ေရြးၾကတယ္။
ဒီကကစား နည္းေလးေတြက ကေလးေတြကို ေတြးတတ္၊မွတ္တတ္လာေအာင္
ေလ့က်င့္ေပးသလိုပဲ။ စိတ္၀င္စားဖို ့ေကာင္းပါတယ္။

က်မတို ့ငယ္ငယ္က မိုႏိုပိုလီ၊ က်ား၊ ခ်က္စ္၊ ၾကယ္ပံု အကြက္ေရြ ့တာ၊ ေျမြ စတာေတြ
ကစားဘူးတယ္။ ေမာင္ႏွမ၀ယ္းကြဲေတြနဲ ့၊ဒါမွမဟုတ္ အေမနဲ ့အားလပ္ခ်ိန္ေတြမွာ
ကစားဘူးတာမွတ္မိတယ္။ အခု က်မတူမေလးေတြလက္ထက္ၾကေတာ့ ဒါမ်ိဳးေတြ
သိပ္ကစားတာမေတြ ့ရဘူး။ အားခ်ိန္မွာ တီဗြီေရွ့ေရာက္ေနတာမ်ားတယ္။
ေနာက္တခါ ရန္ကုန္ျပန္ရင္ ကေလးေတြကို လက္ေဆာင္ေပးဖို ့စိတ္ကူးတစ္ခုရလာတယ္။
က်မ ေရးထားတာေလး ေပ်ာက္သြားမွာဆိုးလို ့ ဘေလာ့ထဲမွာ ထည့္ထားလိုက္တာပါ။

မွတ္ဥာဏ္ ကစားနည္း ( Memory ) Tierbaby


ဒီကစားနည္းကို ကေလး ၃ ေယာက္ကေန ၈ ေယာက္အထိ ကစားလို ့ရပါတယ္။
ကဒ္ေလးေတြထဲမွာ ပံုတူတာေလးေတြ ၂ခုစီပါတယ္။
ကစားနည္း အတိုခ်ဳပ္ကေတာ့ ရုပ္ပံုတူ ၂ခုစီ အမ်ားဆံုးးရေအာင္ ကစားတာပါ။
အလွည့္ တစ္လွည့္မွာ ၂ကဒ္လွန္ခြင့္ရွိပါတယ္။
ကစားနည္း
၁။ ကဒ္ေလးေတြအားလံုးကို ခံုေပၚ ( ဒါမွမဟုတ္) ၾကမ္းျပင္ေပၚ မွာ ပံုေလးေတြ
မျမင္ရေအာင္ ေမွာက္ထားပါ။

၂။ ဘယ္သူက အရင္စၿပီးကစား ရမယ္ဆိုတာကို ကေလးေတြဘာသာ သတ္မွတ္
ေပးပါ။ ဥပမာ ၊ အသက္ငယ္တဲ့သူ ကအရင္၊ ဒါမွမဟုတ္ အသက္ႀကီးတဲ့သူကအရင္
စသည္ျဖင့္ သတ္မွတ္ လိုက္ပါ။

၃။ ပထမ ဆံုး အလွည့္ၾကတဲ့သူက ေမွာက္ထားတဲ့ ကဒ္ေလးေတြထဲက ႀကိဳက္ရာ (၂)
ကဒ္ကို အမ်ားျမင္ေအာင္ လွန္ လိုက္ပါ။
ကံေကာင္းစြာနဲ ့ ပံုစံတူ ကဒ္ေလး၂ခုကို လွန္မိရင္ေတာ့ အဲ့ဒီ၂ကဒ္ကို သူယူထားရပါမယ္။
သူက ေနာင္ထပ္ ၂ ကဒ္ ထပ္ၿပီး လွန္ ခြင့္ရွိ ပါတယ္။

(၄) ပံုစံ မတူတဲ့ ကဒ္ ၂ ကဒ္ကို လွန္မိရင္ေတာ့ ျပန္ၿပီးေမွာက္ထားရပါမယ္။ က်န္တဲ့
ကေလးေတြက အဲ့ဒီပံုေလးေတြ ကို မွတ္ထားရပါမယ္။ ဘယ္ေနရာမွာ၊ ဘာရုပ္ပံု
ရွိတယ္ဆိုတာကို မွတ္ထားရမယ္။ ဒါမွ ကိုယ့္အလွည့္ေရာက္ရင္ တူတဲ့ ကဒ္ေလးေတြကို
လွန္ႏိုင္မွာပါ။

ကဲ ေနာက္တစ္ေယာက္အလွည့္.....
ပထမ ကဒ္ကို အမ်ားျမင္ေအာင္လွန္လိုက္ပါ။ ဥပမာ ေခြး ၂ေကာင္ပံုဆိုပါေတာ့၊
တကယ္လို ့ ေစာေစာက သူမ်ားလွန္ ျပတုန္းက ေခြး ၂ ေကာင္ပံု ဘယ္ေနရာမွာရွိ တယ္ဆိုတာ
သိရင္ အဲ့ဒီ ကဒ္ကို လွန္လိုက္ပါ။ မသိရင္ေတာ့ မွန္းလွန္ရမွာပဲ။ ကံပဲေပါ့။

(၅)ရုပ္ပံုတူတဲ့ ကဒ္ ၂ခု လွန္ႏိုင္ရင္ ယူထားလိုက္ပါ။
ရုပ္ပံု ံမတူတဲ့ ကဒ္ ၂ခုကို လွန္မိရင္ေတာ့ ျပန္ေမွာက္ထားရပါမယ္။
ေနာက္တေယာက္အလွည့္....

(၆) ဒီလိုနဲ ့အလွည့္က် ကစားသြားရင္ ေနာက္ဆံုး တူတဲ့ ကဒ္ေလးေတြ အမ်ားဆံုးရတဲ့သူက
အႏိုင္ရပါတယ္။


နာ ႏူ (Na-Nu)

တခုခုကို ရုတ္တရက္ေတြ ့လိုက္ရင္ နာနူလို ့ေျပာ ၾကတယ္။ ျမန္မာလိုေတာ့ ေဩာ္ ဒီမွာကို
လို ့ေျပာသလိုေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ဒီကစားနည္းေလးကို နာနူ လို ့ပဲ လြယ္လြယ္ ေခၚၾကတာေပါ့ေနာ္။

ဒီကစားနည္းကို ကေလး ၂ ေယာက္ကေန၊ ၄ ေယာက္အထိကစားလို ့ရပါတယ္။
ပံုေလးေတြပါတဲ့ ကဒ္ ၂၄ ကဒ္၊ ေရာင္စံု အဖံုး ၅ခု ( နီ၊၀ါ၊ျပာ၊စိမ္း၊လိမၼာ္) နဲ ့ အံစာတံုး
၁ တံုး ပါပါတယ္။

၁။ ကဒ္ေလးေတြကို တပံုျခင္းစီခြာလိုက္ပါ။
ကဒ္ေလးေတြ ကို ခံုေပၚမွာ ဒါမွမဟုတ္ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ အမ်ားျမင္ေအာင္ လွန္ၿပီးစီလိုက္ပါ။
ဥပမာ တစ္တန္းကို ၆ကဒ္စီနဲ ့ ၄ တန္း စီလိုက္ပါ။

၂။ ဘယ္သူက အရင္စၿပီးကစား ရမယ္ဆိုတာကို ကေလးေတြဘာသာ သတ္မွတ္
ေပးပါ။ ဥပမာ ၊ အသက္ငယ္တဲ့သူ ကအရင္၊ ဒါမွမဟုတ္ အသက္ႀကီးတဲ့သူကအရင္
စသည္ျဖင့္ သတ္မွတ္ လိုက္ပါ။

၃။ ပထမ အလွည့္က်တဲ့သူက အဖံုး၅ခုကို ယူၿပီး ပံုကဒ္ေလး ၅ခုကို အစဥ္လိုက္အုပ္လိုက္ပါ။
တခ်ိန္ထဲမွာပဲ သူ ဘယ္ပံုကဒ္ ေပၚမွာ ဘာအေရာင္အဖံုး အုပ္လိုက္တယ္ဆိုတာ
ကစားသူေတြၾကားေအာင္ ေျပာရပါမယ္။ ဥပမာ။ ။ အနီေရာင္အဖံုးကို ေလယာဥ္
ပ်ံေပၚမွာဖံုးလိုက္တယ္။ အ၀ါေရာင္ ကို ႏြားပံုမွာ အုပ္လိုက္တယ္ စသည္ျဖင့္ေပါ့။
က်န္တဲ့သူေတြကလည္း ဂရုတစိုက္လိုက္ၾကည့္၊ လိုက္မွတ္ထားေနာ္။ ဒါမွွ
ကိုယ့္အလွည့္ေရာက္ရင္ ေျဖႏိုင္မွာ။

၄။ ဒုတိယ အလွည့္က်နဲ့သူက အံစာတုန္းကို လွိမ့္လိုက္ပါ။ အ၀ါေရာင္ က်တယ္ ဆိုပါေတာ့
သူကအ၀ါေရာင္အဖံုးအာက္မွာ ဘာပံုရွိတယ္ဆိုတာ မွန္းေျပာရပါမယ္။
ေျပာၿပီးရင္ အ၀ါေရာင္ အဖံုးကိုလွန္ရပါမယ္။
မွန္ရင္ အဲ့ဒီကဒ္ကို ယူရပါတယ္။ ၿပီးရင္ ေနာက္ ပံုကဒ္ ေပၚမွာ အ၀ါေရာင္ အဖံုးကို
အုပ္ရပါမယ္။ အဲ့ဒီအခါမွာလည္း ဘာပံုကို အုပ္လိုက္တယ္ဆိုတာကို အမ်ားၾကား ေအာင္
ေျပာရမယ္။ က်န္လူေတြ ကေသေသခ်ာခ်ာမွတ္ထား၊ၾကည့္ထားေနာ္။
မမွန္ရင္ေတာ့ အားလံုးျမင္ေအာင္ျပၿပီး၊ ျပန္အုပ္ထားလိုက္ပါ။
ေနာက္တစ္ေယာက္အလွည့္....ကို ဒီလိုပဲဆက္ကစားပါ။
အံစာလွိမ့္တဲ့အခါ ဂ်ိဳကာ က်ရင္ေတာ့ မိမိႀကိဳက္တဲ့ အဖံုးအေရာင္ကို
ေရြးလို ့ရပါတယ္။ ဘယ္အေရာင္ ေအာက္မွာ ဘာရွိတယ္ဆိုတာ ေသခ်ာသိတဲ့
အေရာင္ကို ေရြးမွာေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ဘာပံုရွိတယ္ဆိုတာေျပာရမယ္။
ဒါေပမဲ့ ေနာက္ဆံုးခ်က္ခ်င္း အုပ္လိုက္တဲ့ အဖံုးကိုေတာ့ ေရြးလို ့မရပါဘူး။
၅။ ကစားရင္းနဲ ့ ပံုကဒ္ ၄ခုပဲက်န္ရင္ေတာ့ အဖံုး၄ခုနဲ ့ဆက္ကစားပါ။ ဖယ္ထားတဲ့
အေရာင္ အံစာက်ရင္ ေနာက္တေယာက္ ဆက္ လွိမ့္ပါ။

၆။ ဒီလိုနဲ ့ေနာက္ဆံုး ကဒ္အမ်ားဆံုးရတဲ့သူကႏိုင္ပါတယ္။

Quartett ( Katze)

ကြာတက္ ဒ္(Quartett ) ဆိုတာကေတာ့ ေလးမ်ိဳးတစ္စံု ုလို ့အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။
ဒီကစားနည္းမွာေလးခုတူတာေလးေတြကို စုရမွာ ပါ။ ျမန္မာလိုလြယ္လြယ္ေျပာ
ရရင္ေတာ့ ေလးမ်ိဳးတစ္စံု လို ေခၚရမလားပဲ။ ဒါမွမဟုတ္ ကြာတက္ ဒ္ လို ့ပဲ ေခၚလို ့
ရပါတယ္။

ဒီကစားနည္းမွာ ကဒ္ ၃၂ ကဒ္ပါပါတယ္။ လူ ၃ ေယာက္ ကေန ၄ ေယာက္အထိ
ကစားႏိုင္ပါတယ္။

ကဒ္ေလးေတြမွာ 1 ကေန 8 အထိ အေရာင္ေလးေတြခြဲထားပါတယ္။
1 မွာ 1a, 1b, 1c, 1d ဆိုၿပီး ၄ ကဒ္ရွိပါတယ္။
2 မွာလည္း 2a,2b,2c,2d ဆိုၿပီး ၄ ကဒ္ရွိပါတယ္။ စသျဖင့္ေပါ့။

ကစားေတာ့မယ္ဆိုရင္ ကဒ္ေတြကို ေရာေမႊလိုက္ပါ။ ကဒ္ေတြကို ကစားတဲ့လူေတြအား
တစ္ခ်ပ္စီကုန္တဲ့အထိေ၀ပါ။ (ဖဲေ၀သလိုေပါ့)

၁။ ကစားတဲ့သူေတြက မိမိရတဲ့ ကဒ္ေတြကို နံပတ္ေတြ အလိုက္စီပါ။
1,2,3,4,5,6,7,8 (ဥပမာ။ 1a 1c, 4a,4c,4d...စသည္ျဖင့္ေပါ့)

၂။ ကဒ္ေ၀တဲ့လူကစရပါမယ္။ သူကသူ ့ေဘးကလူကို သူလိုေနတဲ့နံပတ္ တစ္ခု
ရွိလားလို ့ ေမးရပါမယ္။ အထက္ကဥပမာအရဆိုရင္ မင္းမွာ 1b ရွိလား၊ဒါမွမဟုတ္္
1d ရွိလားလို ့ေမး ရမယ္။ ဒါမွမဟုတ္ 4b ရွိလားလို ့ေမးရမယ္။ တစ္ခါေမးရင္
နံပတ္တစ္ခုပဲေမးပါ။

၃။ အေမးခံရတဲ့သူမွာ အဲ့ဒီသူလိုတဲ့ ကဒ္ ရွိရင္ ေမးတဲ့သူကို အဲ့ဒီကဒ္ ေပး ရပါတယ္။
ေမးတဲ့သူက သူလိုတဲ့ေနာက္တစ္ကဒ္ကိုထပ္ေမးပါမယ္။ အေမးခံရတဲ့သူဆီမွာ
သူလိုခ်င္တဲ့ကဒ္မရွိေတာ့တဲ့အထိေမးရမွာပါ။ ၄ကဒ္ ( a,b,c,d) စံုသြားရင္ ေအာက္ခ်ထားပါ။

၄။ အေမးခံရတဲ့သူဆီမွာ လိုခ်င္တဲ့ကဒ္ေတြ မရွိရင္ေတာ့ အေမးခံရတဲ့လူကေနာက္
သူ ့ေဘးကလူကို သူလိုေနတဲ့ကဒ္ေတြရွိမရွိထပ္ေမး ရပါမယ္။ ဒီလိုနဲ ့အစဥ္လိုက္ေမးသြားရပါမယ္။

၅။ ေနာက္ဆံုးမွာ ၄ မ်ိဳးတစ္စံု အမ်ားဆံုးရတဲ့သူကႏိုင္ပါတယ္။

Quartett ( Tierkinder)

ကြာတက္ (Quartett ) ဆိုတာကေတာ့ ေလးမ်ိဳးတစ္စံု လို ့အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။
ဒီကစားနည္းမွာေလးခုတူတာေလးေတြကို စုရမွာ ပါ။ ျမန္မာလိုလြယ္လြယ္ေျပာ
ရရင္ေတာ့ ေလးမ်ိဳးတစ္စံု လို ေခၚရမလားပဲ။ ဒါမွမဟုတ္ ကြာတက္ လို ့ပဲ ေခၚလို ့
ရပါတယ္။

ဒီကစားနည္းမွာ ကဒ္ ၃၂ ကဒ္ပါပါတယ္။ လူ ၃ ေယာက္ ကေန ၄ ေယာက္အထိ ကစားႏိုင္ပါတယ္။

ကဒ္ေလးေတြမွာ 1 ကေန 8 အထိ အေရာင္ေလးေတြခြဲထားပါတယ္။
1 မွာ 1a, 1b, 1c, 1d ဆိုၿပီး ၄ ကဒ္ရွိပါတယ္။
2 မွာလည္း 2a,2b,2c,2d ဆိုၿပီး ၄ ကဒ္ရွိပါတယ္။ စသျဖင့္ေပါ့။

ကစားေတာ့မယ္ဆိုရင္ ကဒ္ေတြကို ေရာေမႊလိုက္ပါ။ ကဒ္ေတြကို ကစားတဲ့လူေတြအား
တစ္ခ်ပ္စီကုန္တဲ့အထိေ၀ပါ။ (ဖဲေ၀သလိုေပါ့)
၁။ ကစားတဲ့သူေတြက မိမိရတဲ့ ကဒ္ေတြကို နံပတ္ေတြ အလိုက္စီပါ။
1,2,3,4,5,6,7,8 (ဥပမာ။ 1a 1c, 4a,4c,4d...စသည္ျဖင့္ေပါ့)

၂။ ကဒ္ေ၀တဲ့လူကစရပါမယ္။ သူကသူ ့ေဘးကလူကို သူလိုေနတဲ့နံပတ္ တစ္ခု
ရွိလားလို ့ ေမးရပါမယ္။ အထက္ကဥပမာအရဆိုရင္ မင္းမွာ 1b ရွိလား၊ဒါမွမဟုတ္္
1d ရွိလားလို ့ေမး ရမယ္။ ဒါမွမဟုတ္ 4b ရွိလားလို ့ေမးရမယ္။ တစ္ခါေမးရင္
နံပတ္တစ္ခုပဲေမးပါ။

၃။ အေမးခံရတဲ့သူမွာ အဲ့ဒီသူလိုတဲ့ ကဒ္ ရွိရင္ ေမးတဲ့သူကို အဲ့ဒီကဒ္ ေပး ရပါတယ္။
ေမးတဲ့သူက သူလိုတဲ့ေနာက္တစ္ကဒ္ကိုထပ္ေမးပါမယ္။ အေမးခံရတဲ့သူဆီမွာ
သူလိုခ်င္တဲ့ကဒ္မရွိေတာ့တဲ့အထိေမးရမွာပါ။ ၄ကဒ္ ( a,b,c,d) စံုသြားရင္ ေအာက္ခ်ထားပါ။

၄။ အေမးခံရတဲ့သူဆီမွာ လိုခ်င္တဲ့ကဒ္ေတြ မရွိရင္ေတာ့ အေမးခံရတဲ့လူကေနာက္
သူ ့ေဘးကလူကို သူလိုေနတဲ့ကဒ္ေတြရွိမရွိထပ္ေမး ရပါမယ္။ ဒီလိုနဲ ့အစဥ္လိုက္ေမးသြားရပါမယ္။

၅။ ေနာက္ဆံုးမွာ ၄ မ်ိဳးတစ္စံု အမ်ားဆံုးရတဲ့သူကႏိုင္ပါတယ္။


Quartett ( Mein erstes Quartett)

ကြာတက္ (Quartett ) ဆိုတာကေတာ့ ေလးမ်ိဳးတစ္စံု လို ့အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။
ဒီကစားနည္းမွာေလးခုတူတာေလးေတြကို စုရမွာ ပါ။ ျမန္မာလိုလြယ္လြယ္ေျပာ
ရရင္ေတာ့ ေလးမ်ိဳးတစ္စံု လို ေခၚရမလားပဲ။ ဒါမွမဟုတ္ ကြာတက္ လို ့ပဲ ေခၚလို ့
ရပါတယ္။

ဒီကစားနည္းမွာ ကဒ္ ၃၂ ကဒ္ပါပါတယ္။ လူ ၃ ေယာက္ ကေန ၄ ေယာက္အထိ
ကစားႏိုင္ပါတယ္။
ကဒ္ေလးေတြမွာ ရုပ္ပံုေလးေတြကို အမ်ိဳးတူအုပ္စုအလိုက္(ဥပမာ။ ။ ခရီးသြားယာဥ္-
ကား၊ ေလယာဥ္ပ်ံ၊ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္၊ သေဘၤာ) အေရာင္ေလးေတြနဲ ့ခြဲထားပါတယ္။
အုပ္စုတစ္မ်ိဳးမွာ ၄ ကဒ္ရွိပါတယ္။ အေရာင္တူကဒ္ေလးေတြရဲ ့ ဘယ္ဘက္ေထာင့္မွာ
အဲ့ဒီအုပ္စုမွာပါတဲ့ အမ်ိဳးအစား ၄ပံုကို ေဖၚျပထားပါတယ္။

ခြဲထားတဲ့ အုပ္စုေတြကေတာ့- ခရီးသြားယာဥ္၊ တူရိယာ၊ တိရိ စၦာန္၊ ပန္း(ေနၾကာပန္း၊ ဂႏၶမာ၊
ေခါင္းေလာင္းပန္း၊ စံပယ္ပန္း) ၊အသီး၊ ေတာ တိရိ စၦာန္ စသျဖင့္ (၈)အုပ္စု ရွိပါတယ္။

ကစားေတာ့မယ္ဆိုရင္ ကဒ္ေတြကို ေရာေမႊလိုက္ပါ။ ကဒ္ေတြကို ကစားတဲ့လူေတြအား
တစ္ခ်ပ္စီကုန္တဲ့အထိေ၀ပါ။ (ဖဲေ၀သလိုေပါ့)

၁။ ကစားတဲ့သူေတြက မိမိရတဲ့ ကဒ္ေတြကို အုပ္စု / အေရာင္ တူရာပံုေတြေတြ အလိုက္စီပါ။
ဥပမာ။ ။ ခရီးသြားယာဥ္- (ကား၊ ေလယာဥ္ပ်ံ၊ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္၊ သေဘၤာ)။
ပန္း(ေနၾကာပန္း၊ ဂႏၶမာ၊ေခါင္းေလာင္းပန္း၊ စံပယ္ပန္း)
မိမိမွာ ဘာပံုလိုေနတယ္ဆိုတာ ကို ကဒ္ေလးေတြရဲ ့ေဒါင့္မွာ ၾကည့္လို ့ရပါတယ္။

၂။ ကဒ္ေ၀တဲ့လူကစရပါမယ္။ သူကသူ ့ေဘးကလူကို သူလိုေနတဲ့ပံု တစ္ခု ရွိလားလို ့
ေမးရပါမယ္။ အထက္ကဥပမာအရဆိုရင္ မင္းမွာ သေဘၤာ ရွိလား၊ဒါမွမဟုတ္္ ေနၾကာပန္း
ရွိလားလို ့ေမး ရမယ္။ တစ္ခါေမးရင္ တစ္ပံုပဲေမးရပါမယ္။

၃။ အေမးခံရတဲ့သူမွာ အဲ့ဒီသူလိုတဲ့ ကဒ္ ရွိရင္ ေမးတဲ့သူကို အဲ့ဒီကဒ္ ေပး ရပါတယ္။
ေမးတဲ့သူက သူလိုတဲ့ေနာက္တစ္ကဒ္ကိုထပ္ေမးပါမယ္။ အေမးခံရတဲ့သူဆီမွာ
သူလိုခ်င္တဲ့ကဒ္မရွိေတာ့တဲ့အထိေမးရမွာပါ။ ၄ကဒ္ တစ္အုပ္စု စံုသြားရင္ ေအာက္ခ်ထားပါ။

၄။ အေမးခံရတဲ့သူဆီမွာ လိုခ်င္တဲ့ကဒ္ေတြ မရွိရင္ေတာ့ အေမးခံရတဲ့လူကေနာက္
သူ ့ေဘးကလူကို သူလိုေနတဲ့ကဒ္ေတြရွိမရွိထပ္ေမး ရပါမယ္။ ဒီလိုနဲ ့အစဥ္လိုက္ေမးသြားရပါမယ္။

၅။ ေနာက္ဆံုးမွာ ၄ မ်ိဳးတစ္စံု အမ်ားဆံုးရတဲ့သူကႏိုင္ပါတယ္။

စိတ္မဆိုးပါနဲ ့ ( Mensch ärgere Dich nicht )
● ဒီကစားနည္းကေတာ့ ျမန္မာေတြ ကစားၾကတဲ့ ေၾကြပစ္တာ၊ ပဆစ္ ကစားတာနဲ ့
ဆင္ပါတယ္။ ပန္းတိုင္ မေရာက္ခင္ ေနာက္ျပန္ျပန္ ဆင္းေနရလို ့ စိတ္မဆိုးပါနဲ ့
လို ့ဒီကစားနည္းေလးကို နံမယ္ ေပးထားပါတယ္။
● ကစားသူ ၂ ဦး ကေန ၄ ဦး
● အနီ။ အ၀ါ၊ အစိမ္း၊ အနက္ ေရာင္ အရုပ္ေလးေတြ တစ္ေရာင္ကို ၄ ရုပ္ ပါပါတယ္။
● အံစာတံုး ၁ တံုး ၊ ကစားတဲ့ ကဒ္ျပား ၃ ျခမ္း
ကစားတဲ့ ကဒ္ျပား ၃ ျခမ္း ကို မကစားခင္ တစ္ခ်ပ္ ထဲျဖစ္ေအာင္ ဆက္လိုက္ပါ။

၁။ ကစားသူေတြက မိမိ ႀကိဳက္တဲ့ အေရာင္ အရုပ္ေလးေတြေရြးလိုက္ပါ။
(အနီ။ အ၀ါ၊ အစိမ္း၊ အနက္)
၂။ အနီရုပ္ ၄ခုကို အနီေရာင္ B ေနရာ၊ အ၀ါရုပ္ ၄ခုကို အ၀ါေရာင္ B ေနရာ၊
အစိမ္းရုပ္ ၄ခုကို အစိမ္ေရာင္ B ေနရာ၊ အနက္ေရာင္ ၄ရုပ္ကို အနက္ေရာင္
B ေနရာ ေတြမွာစီလိုက္ပါ။
၃။ ဘယ္သူက အရင္စၿပီးကစား ရမယ္ဆိုတာကို ကေလးေတြဘာသာ သတ္မွတ္
ေပးပါ။ ဥပမာ ၊ အသက္ငယ္တဲ့သူ ကအရင္၊ ဒါမွမဟုတ္ အသက္ႀကီးတဲ့သူကအရင္
စသည္ျဖင့္ သတ္မွတ္ လိုက္ပါ။
အံစာကို တလွည့္စီပစ္ပါ။ (၆) ::: က်တဲ့သူက အရုပ္တစ္ရုပ္ စထြက္ရပါမယ္။
မိမိ အရုပ္ အေရာင္နဲ ့ A လို ့ေရးထားတဲ့ေနရာက စထြက္ရမွာပါ။
(၆)::: က်ရင္ အျမဲတမ္း ၂ခါ ပစ္ခြင့္ရွိပါတယ္။
ဒုတိယ အႀကိမ္ က်တဲ့ နံပတ္ အတိုင္း ျမွားျပထားတဲ့ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္းဆက္ေရႊ ့
သြားပါ။ ေနာက္အလွည့္ေတြမွာလည္း ဒီအတိုင္းပဲဆက္ေရြ ့သြားပါ။
ေနာက္တခါ (၆) ::: က်ရင္ B မွာရွိတဲ့ ေနာက္တရုပ္ ကို A ကို္ေရြ ၿပီးစထြက္ႏိုင္ပါတယ္။
၄။ က်န္တဲ့သူေတြကေတာ့ (၆) ::: မက်မျခင္း အလွည့္က် ပစ္ပါ။ (၆)::: က်ရင္
စထြက္ပါ။ဒီလိုနဲ ့ကစားသူေတြအလွည့္က် အံစာပစ္လိုက္၊ ေရႊ ့လိုက္နဲ ့ကစားပါ။
၅။ သြားေနရင္းလမ္းမွာ တျခားအေရာင္ရွိေနရင္ ေက်ာ္သြားလို ့ရပါတယ္။
၆။ ကိုယ္ေရာက္ရမယ့္ အကြက္မွာ တျခားအေရာင္ရွိေနရင္၊ အဲ့ဒီ တျခားအေရာင္က
သူ ့ရဲ ့အိမ္ B ကို ျပန္ဆင္းေပးရပါမယ္။
၇။ အဲ့ဒီလိုနဲ ့အေရာင္တိုင္းဟာ သူ ့ပန္းတိုင္ျဖစ္တဲ့ a, b, c, d အကြက္ေလးေတြဆီ
ေရာက္ေအာင္သြားရပါမယ္။ a,b,c,d ေနရာေတြမွာ အရုပ္ေတြကိုေတာ့ ေက်ာ္
သြားလို ့မရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ d ေနရာကို အရင္ျဖည့္ပါ။ ၿပီးမွ c, b ေနရာေတြကို ျဖည့္ပါ။
ေနာက္ဆံုး အရုပ္ကို ( a ) ေနရာမွွာ ျဖည့္ရပါမယ္။ အဲ့ဒီ ေနရာ ကို ေရာက္မယ္ အံစာနံပတ္ မက်မျခင္းမိမိအလွည့္ေရာက္တိုင္း အံစာပစ္ရပါမယ္။ ဥပမာ a ေနရာကိုေရာက္ဖို ့ ၂ လိုတယ္
ဆိုပါေတာ့။ ကိုယ္ပစ္တဲ့ အံစာက ၅ က်တယ္ဆိုရင္ ဘာမွလုပ္လို ့မရပါဘူး။
ေနာက္လူကို အလွည့္ေပးရပါမယ္။ ေနာက္ ကိုယ့္အလွည့္မွာ ထပ္ႀကိဳးစားတာေပါ့။
၈။ ပန္းတိုင္ကို (၄)ရုပ္စလံုး အရင္ေရာက္တဲ့သူက ပထမ ၊ ဒုတိယေရာက္တဲ့သူက
ဒုတိယ... စသျဖင့္ အႏိုင္ရၾကပါတယ္။

1 comment:

ဇြန္မိုးစက္ said...

စိတ္၀င္စားစရာ ကစားနည္းေလးေတြပါပဲ။ စိတ္ရွည္လက္ရွည္နဲ႔ ေရးသြားႏုိင္တယ္ေနာ္။ ညီမလည္း ေနာက္ဆုိ တူ၊တူမေတြ လက္ေဆာင္ေပးရင္ ကစားစရာအရုပ္သက္သက္ထက္ အဲလုိကစားနည္းေလးေတြေပးဖုိ႔ idea ရသြားပါတယ္။ မွ်ေ၀တဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါ။